Inloggen

BIJ ADSV ZIJN WE
ALTIJD OP DE HOOGTE 

De ontwikkelingen gaan snel en om onze klanten altijd de beste adviezen te kunnen geven blijven we ons optimaal informeren. Via LinkedIn delen we regelmatig de laatste ontwikkelingen op het gebied van belasting, steunmaatregelen of andere zaken. 

Een selectie van het nieuws hebben we hier voor u verzameld, als u verdere vragen heeft aarzel niet ons te contacten.

Volg ons op LinkedIn voor de laatste ontwikkelingen.

Ervaar, net als vele anderen, het gemak van overstappen en de + van ADSV

Laat u verbazen over het gemak en de rust die wij u bij het overstappen van salarisverwerker kunnen bieden.

Van loonmutaties tot salarisoverzichten en het opmaken van arbeidscontracten.

Ons pakket is compleet en daarmee bedoelen we mét advies en aandacht. Dat is de + van ADSV.

Met de overstapservice van ADSV wordt u compleet ontzorgd. Lees meer>

60% van de werkgevers moet coronasteun mogelijk terugbetalen

Veel werkgevers riskeren de ontvangen coronasteun volledig terug te moeten betalen.

Binnen 38 weken na afloop van de periode waarover de NOW is toegekend moeten ondernemers vaststelling van de subsidie aanvragen. Deze geeft de definitieve omzetdaling weer van die periode. Lees meer>

Corona steunmaatregelen stoppen of worden verlengd, lees hier welke.

Vanaf 1 oktober worden de NOW, TVL, Tozo, TONK en diverse andere corona steunmaatregelen niet meer verlengd.

Ook zal het vanaf die datum niet meer mogelijk zijn om bijzonder uitstel van betaling aan te vragen en start uw normale belastingverplichting weer. Lees meer>

Ziet u ook zo op tegen het overstappen van salarisverwerker?

Laat u dan verbazen over het gemak en de rust die wij u bij het overstappen kunnen bieden.

Van loonmutaties tot salarisoverzichten en het opmaken van arbeidscontracten. Ons pakket is compleet en daarmee bedoelen we mét advies en aandacht.

Met de overstapservice van ADSV wordt u compleet ontzorgd. Lees meer>

Salarisverwerking met een +

Of u 1 of 50 medewerkers hebt, u heeft altijd onze volle aandacht.

Loonadministratie is een behoorlijke klus waar wij helemaal blij van worden. Wij kunnen u hierin compleet ontzorgen. Van loonmutaties tot salarisoverzichten en het opmaken van arbeidscontracten. Lees meer>

Heeft u de subsidie voor BBL al aangevraagd?

Als werkgever heeft u recht op subsidie als u bijvoorbeeld een medewerker in dienst heeft die naast het werk ook nog een bijvoorbeeld MBO opleiding volgt. (beroeps begeleidende leerweg)

De subsidie is een tegemoetkoming voor de tijd en kosten die u maakt voor de begeleiding van deze medewerker. Lees meer>

ADSV gaat verhuizen!

Heel blij zijn wij met de aanschaf van ons mooie nieuwe pand in Breda.

Na achttien mooie jaren op onze huidige locatie kregen wij de kans om een eigen pand te kopen. En die kans konden we natuurlijk niet laten lopen.

ADSV groeit dankzij haar klanten en wij willen deze groei samen met u voortzetten op onze nieuwe locatie. Lees meer>

Belasting over leidingwater, betaalt u ook te veel?

De belasting op leidingwater is het leven geroepen om bedrijven en huishouden zuiniger met drinkwater om te laten gaan. Deze belasting wordt aan u doorberekend door het waterbedrijf en zij dragen het af aan de belastingdienst.

Maar deze belasting( BoL) hoort u alleen te betalen over de eerste 300m3 per jaar, per WOZ object. Helaas wordt het zo niet altijd berekend. Reden genoeg om het even na te kijken op uw jaarnota.

Lees meer>

Meerdere fiscale maatregelen verlengd

Er zijn verschillende fiscale maatregelen ingevoerd om bedrijven en burgers te ondersteunen sinds de uitbraak van het coronavirus. Onderstaande maatregelen en ondersteuningen worden verlengd tot 1 oktober 2021:
  • de versoepeling van administratieve verplichtingen voor de loonheffingen
  • belastingregels voor uw medewerkers die normaal (vaak) in het buitenland werken (EU)
  • vaste reiskostenvergoedingen die u aan uw medewerkers betaalt ondanks dat zij thuiswerken
  • btw-tarief van 0% voor mondkapjes
Lees meer>

Toch een goede verklaring betalingsgedrag!

Misschien heeft u door oplopende kosten in deze coronatijd bijzonder uitstel van betaling voor uw belastingen aangevraagd en gekregen. Dit betekent dat u een betalingsachterstand heeft van uw belastingen.

Heeft dit effect op de verklaring betalingsgedrag? Nee, mits uw achterstand het gevolg is van de coronacrisis.

De belastingdienst verstrekt u dan een zogenaamde schone verklaring voor de nageheven loonheffingen en/of omzetbelasting.

Lees meer>

Bijzonder uitstel van betaling, juist nu

Bent u ondernemer en lukt het u niet om uw belasting te betalen vanwege corona? Dan is het mogelijk om tot 30 juni 2021 bijzonder uitstel van betaling aan te vragen voor verschillende belastingen. Ook kunt u tot deze datum een verlenging aanvragen een reeds eerder verkregen uitstel van belasting.

Dit uitstel geldt voor de volgende belastingen: Inkomstenbelasting, Zorgverzekeringswet, Vennootschapsbelasting, Loonheffingen en Omzetbelasting (BTW), Assurantiebelasting, Kansspelbelasting, Verhuurderheffing, Milieubelastingen, binnenlandse accijnzen en verbruiksbelasting van alcoholvrije dranken.
Lees meer>

Heeft u naast uw bedrijf ook een gezin?

Vergoeding eigen bijdrage Kinderopvang (TTKO)
Ook in 2021 is de kinderopvang gesloten geweest. De overheid heeft u gevraagd om, ondanks dat de kinderen er niet heen konden, toch de rekening te betalen.

Krijgt u kinderopvangtoeslag?
Dan heeft u recht op een tegemoetkoming voor uw eigen bijdrage op basis van de ‘tijdelijke tegemoetkomingsregeling kinderopvang’. Begin juni ontvangt u van de SVB meer informatie.

Lees meer>

ZZP-er urencriterium

Als ZZP-er hoort u minstens 1.225 uren per kalenderjaar besteden aan werk in uw eigen onderneming om in aanmerking te komen voor bepaalde aftrekposten.

Maar door de coronacrisis heeft u misschien niet aan dit urencriterium kunnen voldoen. Wat betekent dat u geen recht heeft op deze aftrekposten. Om toch aan dit urencriterium te kunnen voldoen mag u rekening houden met 24 uur per week. Ook als u deze uren in werkelijkheid niet heeft gehaald. Deze versoepeling geldt voor de periode van 1 maart 2020 tot 1 oktober 2020 en voor de periode 1 januari 2021 tot 1 juli 2021.
Lees meer>


HET GEMAK VAN EEN PROFESSIONELE ADMINISTRATEUR





MAAK KENNIS MET ADSV

Persoonlijk contact en aandacht dat vinden wij belangrijk! Daarom drinken we graag een kop koffie samen om geheel vrijblijvend kennis te maken. U zit nergens aan vast.


T +31 (0)76 514 09 16 of mail 

(C)2020  ADSV| Privacyverklaring Actilus Webdesign